Så glad och stolt!

Under helgen har både Avalon och Ocean varit ute på olika håll och tävlat. 

Avalon gick LA och Msv C:1 i sunne på lördagen. Jätte spänd och rädd, men ändå 65 och 64 % och ett kval till Msv B är klart för henne. Hon gjorde precis allt hon skulle trots spändheten och alldeles för hög form. Super  duktigt av henne.

På söndagen åkte vi med Ocean till Örebro fältrittklubb för att rida vår andra Int 1. Där har varken han eller jag varit förut. Det var en stor och fin anläggning, väldigt proffesionellt. Innan vi skulle gå bort mot banan så kollade en igenom hans mun och kollade efter skav efter sporrarna. Jag kände mig ganska obekväm och nybörjare när det kom till sånt. Visst att de kollar skänkel och nosgrimma för mig förut men aldrig stoppat in fingrar i munnen på hästen. Kändes nästan som om vi var på OS . Haha. Men allt såg fin fint ut och vi fick klartecken att pipa iväg mot banan.

Väl inne i ridhuset så känner jag hur ocean nästan blir lite panik slagen. lite som ( vad är det här för ställe) kändes det som han tyckte. Tänkte när jag galopperade fram friskt i en form av fyrtakts galopp att , nej han är för spänd, det kommer inte att gå.

Men väl inne i programmet känns han så himla fin i travdelen ( där har vi aldrig bra känsla) . Han va så duktig men kunde inte riktigt få till riktigt fina ökningar pga spänningen. Vi fick fina poäng där. Sen kom det till galoppen. I första fattningen fattar han fel, givetvis, och när jag sen försiktigt försöker rätta så blir han sur och sparkar mot skänkeln. tvåor och treor på det momentet. Men sen liksom flöt det på bra ändå. Det han gjorde rätt var bra, missade några byten pga spänningen samt ett feltramp i piruetten. Sista bytet i treorna missade vi då han tittade. När vi sedan kom och skulle göra tvåorna så var jag smart nog att påbörja serien tidigare just för att slippa få ett byte där han spänner till, vi satte den och fick 7 rakt igenom.

Vi fick ihop 61,4 % MED alla de missarna ska ni veta. Hade vi satt alla bytena så hade vi säkert luggit runt 65-66 och därmed blivit placerade i klassen. Det drar ner mkt när det är koeff.
 
Men summa av summarum så är jag så glad och stolt över våran ritt i programmet. Jag kunde inte påverkat honom mer. Han gjorde sitt allra bästa. 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Team Dalbråten

Dressyrblogg!

RSS 2.0