Ingen Final!

Jag har ju glömt skriva om detta har jag märkt. Men efter vi var till Kimstad så valde jag att inte rida sista kval omgången av Kür cupen.

Söndagens kür hade jag stora förhoppningar på. Han kändes fin och fräsch på framridningen. Väl inne på banan rider jag runt ett varv. Han till mitten av banan där han får syn på något och tvär vänder. Jag förstod först inte vad det var. Men i ett litet tält som dom hade material för sändningarna till Dressage Power klassen innan stod en och jobbade. Dock inget enligt mig märkvädrigt med för Ocean var det . Han var totalt livrädd . Han ville knappt gå fram. 
Jag får startsignal och försöker trycka igång honom i en hög galopp. Det brukar funka på honom för att släppa spänningen. Men det hjälpte inte denna gången. Hela programmer blev super spänt. Han skyggade undan vid och mot den punkten. Men jag måste säga i traven så har han nog aldrig varit så uppe i fronten som han var då. Han var ju faktiskt riktigt tjusig. Tyvärr för spänt då. Jag fick extremt mycket häst att hålla i och jag försökte rida på och rida mig ur spänningen. Det gick till viss del men inte hela vägen tyärr. 

Därför valde jag att inte åka till Gnesta som var sista omgången. Jag hade räknat ut att hade jag vunnit den sista omgången hade jag ( tror jag) tagit den sista final platsen. Men jag kände att det är ingen idé.

Så nu avslutar vi året med några lättare klasser.

foto: Mi Ritzén
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Team Dalbråten

Dressyrblogg!

RSS 2.0