Äntligen en tränings film

Jag har lyckats fixa nu så jag kan ladda över från telefonen till datorn. Så nu kommer änrligen en längre tränings film.

Ocean tränade för Johan i torsdags. Vi har börjat nosa på Passage och piaff. Idag var det nästa bara det vi tränade. Vi började med Piaff och då från skritt. Han kan ju faktiskt trampa ganska bra. Så det vi fick lägga fokuset på var att lyfta upp hans bogar istället så han lyfter mera fram. Samma i passagen. Där fick vi sträva efter en jämn takt och att han skulle bli loss i sidan. Jag tycker ocean gjorde det riktigt bra. Man ser även skillnaden på passagen i början och i slutet av filmen. I början är det lite för mycket fram och han är lite för lång. Men i slutet får jag lite fason på vad passage egentligen är så där får jag ihop honom lite mera. Vi fick även göra övergång till galopp från passagen och det var svårare än jag trodde. Men tillslut så.

 
edit: Skulle inte sagt något om telefonen för nu funkar det tydligen inte. Suck..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Team Dalbråten

Dressyrblogg!

RSS 2.0