Övergångar, övergångar och övergångar!

Att jobba mycket med övergångar av alla dess slag är verkligen super nyttigt, och något man gärna slarvar med. Jag tror man underskattar det en del.

Idag låg fokuset på Passage och övergång till galopp. Det kanske låter lätt men det är ack så svårt. Jag hinner balansera upp honom och han fattar antingen kors galopp eller byter bak ett steg. Men om jag hjälper till extra med rösten genom att säga gaaalopp och hjälper till med vikten så går det ganska bra. I en sån svår övergång för man verkligen inte slarva. Men sen är det ju såklart att han behöver befästa det lite också. Varken han eller jag är ju vana vid sådana svåra övergångar. 

Gulle häst, nöjd efter dagens bra pass. Skönt att han inte blev svettig också.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Team Dalbråten

Dressyrblogg!

RSS 2.0