Vår kür debut!

Jag var så trött igår så jag orkade inte skriva något samt att vi kom hem ganska så sent på söndag. Men nu ska jag berätta om hur debuten gick. Och det var lite upp och ner kan jag säga...
 
På framridningen kändes han riktigt bra. Pigg och fräsch och bjöd fint fram. När vi kom in på banan så kändes det som att han nästan dog av. han kände liksom inte benen ordentligt så det kändes som om jag fick karva på honom. Så med andra ord ritten kändes jätte dålig. Båda mina serier brast då han inte bytte efter ordning , han spände till och det blev ett räkne fel i treorna. Tvåorna kunde jag snabbt rädda på uppridningen tack och lov. Men jag var som sagt inte helt nöjd. Men resultatet dock visade något helt annat.


Vilka % av två dommare. 

Det slutar med att vi vinner klassen. Tror vi iaf. Vi kommer in på prisutdelning och gör ärevarv. Jag menar kolla rosetten.


Meeeen så när vi kommer in i stallet och har plockat av Ocean grejerna så kommer tävlingsledaren in och vill prata med mig och den som blev andra placerad. Det blev endast två placerade. Då får vi veta att dem har skrivit in fel i Equipe så jag vann inte alls. Utan kom tydligen tvåa så vi fick denna istället.


Besviken och försvånad såklart. Inte för att en andra plats är dåligt absolut inte. Men känslan av en vinst som snabbt tas ifrån en. Ja ni kanske förstår. Men mest synd tycker jag om hon som blev tvåa som inte i slutändan fick något pris alls. Så ja. Så kan det gå. Det som inte får hända, hände.. Det är den mänskilga faktorn. Fel händer och så är det. Det sura är lite att de den enda serien kostade mig vinsten kan man tänka i efterhand.

MEN summa av summarum. Jag är så förbannat jävla (ursäkta svordommen) STOLT.. Vår första placering i Intermediaire nivå blir i våran kür. Så galet. Och men tanke på missarna var det mkt bra % Så nästa gång. Då jävlar .  Detta är det roligaste jag gjort hittills!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Team Dalbråten

Dressyrblogg!

RSS 2.0