Tävlat ossy

Idag var vi iväg till Åmål på tävling . Java skulle egentligen varit med . Men eftersom hon skadat sig fick hon bli hemma . Men ossy och jag tävlade . Vi red först en LA:3 . Kändes ganska bra på framridningen. Men när vi kom in på banan så lade han i en högre växel så fort han hörde klockan . Första mellan galoppen drog han gärnet och jag trodde inte jag skulle få stopp på honom . Haha . Klassen gick överlag bra även om han var väldigt stark och på. Blev lite passiv ibland kände jag. Men vi fick ihop 66,4% . Jätte bra . 

Värmningen för nästa klass var han stark redan där. Även i klassen . Vi red en Msv C:1 . Förmodligen för att han började bli lite trött och inte orkade jobba riktigt fullt ut. Men överlag flöt det bra även denna klass. Lite spändhets missar. Jag tror även han tyckte det var väldigt roligt att få komma ut. Vi fick 66,9% i den och därmed ett kval till msv b klart . 

Ja la även märke till att han inte tyckte om när de andra kom för nära eller susade förbi . Han blev lite sur och stressad verkade det som . På framridningen alltså.

Är jätte nöjd med båda våra bedrifter idag . Jag har Ju bara ridit honom kanske max 8-10 gånger ? Ca . Och aldrig tävlat honom heller . Så det var super bra och lärorikt . Tack så mycket Pernilla för lånet och förtroendet . 

(null)

(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Team Dalbråten

Dressyrblogg!

RSS 2.0