Midsommar dressyren uppdatering

Ja det kanske är dags att uppdatera så här en vecka efter.


Kolla vad fin han är min Kung !

Ocean gjorde sina bästa rundor någonsin i Intermediare. På fredagen vann han sin Msv A klass. På lördagen gick han Int 1 på 64,3 % Tycker väl han var värd lite mer poäng på vissa bitar dock. Men en fin tredje plats fick vi. Super nöjd.
På Söndag var det dags för Küren. Han va så himla fin. Här trodde jag verkligen på bra poäng då han var riktigt spänstig och luftig. Jag fick bra betalt av en dommare. Hela 69%. Tyvärr höll dom andra nere. De tyckte inte alls det var så bra som jag kände. Detta är nog första gången jag är riktigt besviken över bedömningen. Jag fick upp förmen betydligt mer än på lördagen. Men ändå samma poäng. Jag var riktigt besviken. Vi fick 66,959 totalt. Så ja det är en bra procent ändå. Super bra för svår klass för oss. 

Vi ligger på en 9:e plats inför finalen på 50 p och vi har bara ridit två omgångar. Det tycker jag är riktigt bra. Men vi behöver vara top 8 för att få rida finalen.


Jag är så stolt över Oceans prestation under midsommar. Han var kanon fin alla dagarna. Nu laddar vi om för Hurk Dressyren den 20-22 Juli !

Javas inlägg kommer senare.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Team Dalbråten

Dressyrblogg!

RSS 2.0