Katastrof!

Idag åkte vi med Ocean till Sadelmakren. Det tog sin lilla tid. Det ligger en liten bit utanför kil. 

Sadeln låg verkligen katastrofalt illa. Han har breddat sig mycket över ryggen sen jag köpte den. Samt att stoppningen flyttats ut. Därför har den klämt längst bak. Ganska rejält också. Hans främre muskler fanns inte. Det var helt tomt där.

Vi fick byta från ett MW koppjärn till XXW . Det är ganska mycket. Samt att den även blivit sned sutten ( pga mig) eftersom jag är lite sned . Så nu ska den fyllas upp och jämnas till i bakdelen. Så på onsdag får jag hämta den. Så fram till det blir det mark jobb så han även får vila ryggen. Sedan trodde hon att vi kunde byta tillbaka till ett mindre järn så fort musklerna börjar jobba igen. Samt att vi i början ska rida med en tunn gelpad som endast ska ligga i bakänden tills han musklar upp igen.

Jag känner mig som världens hemskaste människa. Att jag låtit det gå så långt. Men jag kan ju inte sånt här. Det som var , var ju egentligen att han började bli tjafsig i galoppen. Trodde det var stelhet bara . Men det var sadeln. usch vad illa jag mår. MEN nu är vi på rätt väg. 

Sen så sa hon något som många borde tänka på. Det är inte svårt att passa ut en sadel. Däremot är det svårt att hålla sadeln passande eftersom hästar hela tiden ändrar sig i kroppen. Det räcker med att de går upp i vikt för att göra att sadeln sitter illa.

Mycket tänkvärt och det stämmer ju när man tänker efter. Men nu har vi lärt av våra misstag.


Så snäll att ha med att göra. Han finner sig i det mesta kisen! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Team Dalbråten

Dressyrblogg!

RSS 2.0