Gymnastik

Gårdagens ridpass bestod av lite gymnastik och balans för oceans del . Jag lade fram ganska många trav bommar åt honom . Jag hade tänkt ha dem upphöjda men eftersom det var såpas många i följd och han är lite klumpig så valde jag att avstå. Risken för att han ställer sig på näsan är ganska stor tyvärr då han är oförsiktig med vart han sätter ner hovarna . 


Dagens pass gjorde jag lite piruett jobb . Började med piruett galopp på volten med tagen bakdel så han fick jobba. Sedan höll jag mig några övningar på medellinjen där jag gjorde en halv piruett, öka ur den och sedan på andra sidan göra en halv piruett till . Detta för att kvicka på hans språng lite i själva vändningen . Funkade ganska bra . 








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Team Dalbråten

Dressyrblogg!

RSS 2.0