Java update

Så där. Nu kommer inlägget om varför Java vilar så länge. Och som jag skrev i tidigare inlägg så är det inget allvarligt.

Vid en omskoning i oktober ( tror jag det var) så uptäcktes det att hon hade fått en hålvägg. Denna hade spridits sig snabbt mellan dessa två skoningar. Alltså en aggressiv bakterie. Vi fick ta upp ganska så mycket både uppåt och framöver på hoven. Så hovis har varit här ganska mycket dessa månaderna. Hon har även en special rundsko för att avlasta trycket där det är öppet. Hon har inte ont av det.

Hon rör sig fortfarande lite med lite longering in emellan. Dock får jag inte rida på henne för ens det växt ner ca 2/3 delar just pga belastningen där hoven ännu är öppen. Tack och lov har hon inte fallit ur direkt muskel mässigt. Endast växt på bredden. haha. Hon får även biotin just nu.

Men det ska bli spännande när jag väl får börja rida henne igen sen. Och se om det gjort henne gott att få vila såpas länge. Vilket jag tror att det gör. Även om hon i hanteringen är som en tjur ibland. Tur hon bara är 158 !


 
Ellen - tävlingsryttare
2017-01-17 @ 18:59:25
URL: http://ellenshorselife.blogg.se/

Sicken vacker häst! Otroligt fint huvud.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Team Dalbråten

Dressyrblogg!

RSS 2.0