Tränat

I onsdags tränade både ocean och Java för Christina ! Det gick mycket bra. Jobbigast hade vi nog med Java . Hon blir så stark och drar när hon tycker något är jobbigt . Speciellt vid bytena där hon inte tar skänkeln utan drar upp nacken, blir öppen och rusar iväg . Det är henens sätt att försvara sig från jobbet . Hon vill väldigt gärna slänga med bakdelen också för att underlätta för sig själv . 

Vid denna övningen i bytena var vi på kvartslinjen. Skulle göra några byten för att få snurr på hennes bakben . Gick sisådär. Jag fick kramp i armarna efter en stund , ja hon blir väldigt stark . Jag frågade om jag vid just denna övning får ha en graman på, inte för hennes del utan för min egen för att slippa dra så. Det fick vi . Så vi ska testa det framöver och se om det hjälper mig lite . 

Ocean fick öva på lite samma som Java i traven , att göra steget mindre samt hålla traven jämn. Både han och Java hamnar gärna i olika former av trav beroende på övning . Ocean går gärna upp i balans trav. När man sedan ändrar honom blir det en mer hej kom och hjälp mig trav. Haha ja. Det är svårt. Men så roligt ! 

(null)

(null)

(null)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Team Dalbråten

Dressyrblogg!

RSS 2.0